torsdag 31 mars 2011

BF - onsdags

Först en sväng till barnmorskan för att kolla blodtrycket. Åter igen lite högt undertryck så om inget händer så ska jag dit igen på fredag.

Kom hem och hann vara hemma i ungefär en timme innan det började hända saker. Ungefär vid 14-tiden kände jag mins första ordentliga värk, precis lagom till att vi skulle gå ut i köket och laga middag.
Så jag fastnade i datorrummet en stund medan värken höll på. Kom ut i köket till Andreas och då kom det en till. Båda höll i sig ca en minut.
Under tiden vi stod i köket kom det några till, ganska ofta men en del av dem varade inte så länge.

Vi åt och under tiden så kände jag knappt av några värkar. Vi hade innan pratat om att gå ut en runda så Andreas sa "gå till köket och kom tillbaka och se hur det känns då", för att se om jag skulle klara av en runda eller ej. Traskade ut i köket, tog en godisbit, traskade glatt tillbaka, ställde mig vid soffan och skulle precis säga "nepp känns inget" när en värk kom så att jag veck mig över soffan.

Värken släppte och de blev en liten promenad vid 16-tiden iaf. Var ute i ca 45 min, fick två mindre värkar och tog en glass på vägen hem sen (mmm cornetto hasselnöt).

Hemma igen. Ingen värk.
Tog ett härligt bad och hade 2 mindre värkar. Men efter det verkade det släppa. :(

Så jävla tradigt! Här går man med värkar och förhoppningen om att nu kanske det kommer en liten tott, men nix.

Gick och la mig vid 21-tiden och hoppades att det skulle komma igång igen under natten, vilket det inte gjorde.

0 comments:

Skicka en kommentar