onsdag 23 mars 2011

v 39

Så då var nästan vecka 39 också förbi.

Fredagen bjöd på ett barnmorske besök, som då envisades med att ge mig högt blodtryck. Tja varför inte? Hade iaf inga andra symptomer så bokade nytt besök till i måndags, som också det gav högt blodtryck men inget annat (mer än spår av proteiner). Så det blir nytt barnmorske besök imorgon med.

I helgen fick jag känna på de första sammandragningarna som gjorde ont. Trodde Andreas skulle skita i byxan, hans ögon var iaf stora som tefat ^^ hihi.

Igår flängde jag runder som en jag vet inte vad. Jo jag vet att jag ska ta det lugnt nu när jag har högt blodtryck, men det är minsann å da lättare sagt än gjort. Så det blev både bröd- och bullbak. Sen fick jag sms om att vårt babyskydd äntligen hade kommit från IF, klart att jag var tvungen att gå ner till Skotten och hämtade de då! Tänk om hon hade kommit då på kvällen och så hade vi inget babyskydd för att jag inte gått de 150 meterna de är till skotten för att hämta de! Nä fy fan!
Kan ju säga att jag var Helt Jäkla Slut när jag kom tillbaka från Skotten, har ju mördarbacke på hemvägen. Blev inte mer gjort igår med andra ord. Förmodligen var det allt det där som gjorde att jag sen på kvällen fick en massa fler sammandragningar som gjorde ont. Ja det är väl dags snart ;)

Idag har jag försökt ta det lugnt. Men det är ju Andreas födelsedag och det är ju klart att jag vill göra något fint och kul för honom. 3 rätters middag it is! Har hållit på sedan jag gick upp, men ändå tagit det lugnt. Härligt när det är en massa som man kan förbereda. Nu är snart Dulce de lechen klar så då passar det sig med lite lunch för min del :)

Kommer inlägg med maten sen ;)

0 comments:

Skicka en kommentar