torsdag 17 mars 2011

Kubb

Fick för mig att jag skulle baka nån småkaka. Plockade fram min "77 sorters kakor" och började bläddra. 'Hmm... Lottas billiga kakor lätt ju gott, men istället för att göra dem som snittar så gör jag små klumpar. Kanon!'
Hmm.. just de... ^^

Receptet som står där i boken kan Omöjligt bli de där finna snittarna som vissas på bilden i boken, mina klumpar är nog mer korrekt utseende för det där receptet. Alla ingredienser nämns ju inte ens i beskrivningen heller. "Öhm... vad hände med smöret och bakpulvret?" Men de fick åka med i min sats iaf :P
Det luktade riktigt gott, Kanel. Och smakar som och har konsistens som (jag sa till Andreas) mandelkubb utan mandel. Kubb, svarade Andreas med ^^ heheh jupp Här har ni mina tjusiga Kubbs. 
Nä, nåt recept blir det inte. För såååå goda var dom faktiskt inte utan gå hellre o köp rediga mandelkubbs då, men helt okej till kaffet e dom iaf.

0 comments:

Skicka en kommentar