torsdag 10 mars 2011

v 37

Vecka 37 bara smet förbi :D

Har börjat höra knäppande/klickande från magen. Fatta först inte alls att det kom från magen, trodde de var nån såndär elknäpp eller nåt.^^ Sen att det var hinnan som gick sönder och vattnet var på väg (har hört att en del hör ett knäpp från de). Frågade barnmorskan vad det var för nåt. Hon sa att det vet man inte men att det verkar vara många som upplever och hör de.

I tisdags gick jag och Andreas ner till byn. Det var fint väder, jag behövde hämtat ett papper hos barnmorskan och vi behövde lite grejor från konsum, så det fick bli en skön promenix.
Jättehärligt, och jobbigt. Var inne och hämtade pappret, gick till Kicks och fixade en ny cologne till Andreas (en Burberry, Mums var den minsann!), hamnade på Janni's café för en fika och sen slutligen Konsum innan vi tog bussen hem.
Ooooh Jisses vad jag var slut sen!! Kände mig helt mörbultad. När jag reste mig från soffan kunde jag inte sträcka ut mig ordentligt utan gick helt krumt, Öff.
Jepp det där var helt klart den sista promenaden för mig på några veckor ;)

Igår ställde vi iordning skötbordet. Rensade lite inne på rummet, monterade ihop det och preparera det med blöjor, tvättlappar och annat "skoj" :) Mitt i alltihop blev Andreas helt rörd och sniffig, så underbart och mysigt att se. &heart; Så härligt att se känslorna som man själv går runt med utspela sig hos honom.


Nu är jag inne i vecka 38 och det känns verkligen att det närmar sig. Fastän det på samma gång känns väldigt avlägset med just turen in till förlossningen och hela den biten, hoppar över den i tankarna av någon anledning :P

1 comments:

Josefine sa...

En jobbarkompis berättade att hon känt sånt där knäppande i slutet av hennes ena graviditet och hon fick förklaringen att det var barnet som hickade från hennes barnmorska.

Skicka en kommentar