tisdag 15 mars 2011

Havandeskapsförgiftning?

Jag börjar tror att jag har havandeskapsförgiftning.

Förra gången jag var hos barnmorskan hade jag lite högt undertryck, men det var också de enda av symptomerna och dessutom var det inte över 90, dvs inom riskgruppen.

Men nu från helgen har jag börjat få en del andra symptomer.
Har haft svullna fötter och händer (vilket jag läste nu kunde vara en symptom) i helgen.
Lite huvudvärk och illamående, idag har huvudvärken eskalerat ordentligt.
Synen har påverkats, såg jättekonstigt tidigare idag och hade typ flimmer och ont vid ögonen.
Samt att jag har känt det som att jag har feber.
Dessutom har jag varit helt vimsig, tappat ord och domnat av på lite konstiga ställen. Har aldrig varit med om att min hand eller näsan har somnat tidigare. Kändes jättekonstigt.

Andreas blev jätteorolig. Han berätta att han är jätteorolig för om det skulle bli kejsarsnitt, vilket är stor chans att det blir om man har havandeskapsförgiftning.
Därför berättade jag inte heller för honom nu innan han åkte iväg till jobbet att jag kände av lite smärta i övre delen av magen. Kände inte så mycket, men det kändes eller hmm känns.


Jag är inte orolig. Jag är bara hmm uppmärksam och fundersam, man vill ju vara på den säkra sidan.
Hade det inte varit för att jag skulle till barnmorskan i morgon kl 10 så hade jag nog ringt till förlossningen och hört mig för.
Vi får se vad hon säger imorgon. Och förhoppningsvis slipper jag kejsarsnitt, ser inte fram emot att någon ska skära i mig och in och rota i magen, dessutom vet jag att Andreas hade oroat ihjäl sig :(

0 comments:

Skicka en kommentar