fredag 17 december 2010

Tatueringar

Jag har tatueringar. 9 stycken. Varenda en av dem betyder något speciellt för mig (utom möjligtvis den allra första, men den är ändå den första så på sätt och vis betyder den något på det viset).
Jag skulle inte göra en tatuering om den inte hade någon betydelse för mig. Jag skulle inte göra en tatuering bara för att det var tufft eller coolt, som en del fortfarande verkar tro är anledningen till att man skaffar dem.

Dessa människor som tror att man gör dem för att det är tufft/coolt är samma människor som diskriminerar folk för att dom har tatueringar, eller diskriminerar och ser ner på folk för andra saker med för den delen. Dom tar för givet att man kommer ångra sig, att man kommer vilja ta bort dem och att dem kommer ge en bekymmer senare i livet.
Ge bekymmer? Hur tänker man då? Ta bort? Varför ta bort något som betyder något för en?
Tatuerar man in diskriminerande och offensive saker så ja, då kan det tänkas att man kommer få problem och förmodligen kommer att vilja bli av med dem.

En del pratar om hälsoproblem när det kommer till tatueringar. Det roliga är att det kommer hyfsat ofta från personer som röker.... eller personer som inte ens brytt sig om att kolla upp hur det verkligen ligger till, med för den delen.

Att skaffa en tatuering är en investering. Inget som man bara gör på impuls för att det är kul/tufft/coolt eller vilka andra anledningar som folk nu kan tänkas komma på är orsaken till att man skaffar en.
1. Motivet och tanken bakom är något som man verkligen har funderat på, och då inte bara över en natt.
2. Tatueraren som får göra den är någon som man har kollat upp, som har ett bra rykte om sig, som är duktig på den sortens motiv som man är ute efter, som kan det där med renligheten runt och kring tatuerandet etc.

Frågan är vem det är som kommer få bekymmer egentligen?
Min röst ligger på personen som väljer trångsynthet framför att vara öppensinnig och inse att världen inte enbart är svart eller vit.

Min förlovningstatuering. Som jag Aldrig Aldrig Aldrig kommer att ta bort! 
Däremot behövs den fyllas i, så det ska mer INK på den ;D

1 comments:

V.I.C.K.I.S. sa...

Vilken fin & annorlunda tatuering!

Skicka en kommentar