torsdag 16 december 2010

Dag 17 – Bästa semesterminne

Jag har hur många underbara semesterminnen som helst! För att inte nämna de allra senaste då jag och Andreas åkte på vår allra första semester tillsammans till Gotland.

Men mitt favorit från med familjen är nog vintersemestern i Kläppen, eller var det Säfsen?
Båda var åren efter varandra över julen så det finns en risk att jag kombinerar dem ;)

Minns vår allra första skidlektion (Säfsen) då vi alla skulle åka den första lilla rundan ner några meter i backen, dvs gör en "S-sväng" och stanna.
Skidläraren åkte först för att visa. Sen skulle vi åka, minns inte riktigt vilken ordning vi åkte i, men det gick iaf bra för pappa, Fredde och mig. Mamma? Ja, första svängen gick bra för mamma med, nästa sväng gick eeehm... Mamma hade tydligen bestämt sig för att åka ut i diket och hämta hem en gran till vår stuga, tror hon ville skrämma bort eventuella björnar eller vad de nu kan ha varit, innan hon kom fram till sin uttänkta gran, för hon skrek, sprattlade och fäktade på vägen dit.
Jösses vad roligt det såg ut! Jag kan fortfarande sitta och skratta åt det när jag tänker tillbaka.
Kan ju meddela att det gick bra, blev inga stukningar eller andra skador som tur e, mamma kom ju ut ur "skogen" glad och skrattandes. ^^

Vill minnas att det blivit en del småolyckor och klantigheter (varning för ankarliften) på båda våra skidsemestrar och alla incidenter tillsammans med en hel del skratt (o inga skador). ;)

0 comments:

Skicka en kommentar