måndag 6 december 2010

Dag 07 – Min dag

8.54
Vaknat, pinkat i en burk, fått på mig kläder och väntar nu på att klockan ska bli så mycket att jag kan gå ner till skotten hämta mitt paket, posta a-kassa kort och sedan komma ut till busshållplatsen lagom till bussen kommer. Ska vara hos barnmorskan idag kl 10, därför jag pinkat i en burk.
Blev ingen frukost nu heller, vill få ett blodsocker-värde som inte är skyhögt pga att jag precis ätit utan få ett mer rättvisande (ligger en flapjack i väskan och väntar på mig till efter besöket ;) ).
Annars ska det blir kul att höra vad hon har att säga idag. Ska se om jag kan komma ihåg alla frågorna som Andreas och jag kom på igår innan vi somna.

12.00
Hemma igen. Allt gick bra, alla värden var jättefina o nästa gång ska de bli glykos-test (vilket innebär att jag ska komma dit utan mat i magen och sen ligga där i två timmar efter att jag druckit en sockerlösning).
Har hunnit få mat i magen nu iaf, mmm.. och lyssna på grannarnas helvetshund som började med att yla konstant till att nu gå över till att skälla och trigga andra hundar i byggnaden att skälla dom med. Gaaaaah jag blir galen!! :(

16.56
Efter flera timmars snörvlande och feber-ojjande (jupp jag har blivit sjuk) skuttade jag i efter härligt hett bad. Oooh vad skönt. Låg där hela 80 minuter :o
Väntar nu på att Andreas ska komma hem, antingen kommer han inom dörren om en 10 min eller så skulle han bort o träna (o då även förhoppningsvis handla lite sjukling-grejor till mig). Ja vi får väl se.

20.33
Andreas e hemma och vi har hunnit äta den godaste soppan Ever! Han lur hade ju dött under dagen så han hade inte fått mitt sms så blev ingen alvedon, apelsin eller glass. Han får helt enkelt handla imorgon istället ;)
Nu är det soffläge och vi kollar på Top model. Blir nog en hyfsat tidig kväll ikväll.

1 comments:

chanette sa...

tack för tipset om cake boss.. ska jag helt klart glo in.. spännande..

så du ska ha en baby.. nawwwww..att vara mamma e det underbaraste som finns...jag har 2 söner. en snart 10 år och en 4 1/2 åring.

när e planerat utploppnings datum?

Skicka en kommentar