torsdag 2 december 2010

Härlig dag trots att planen gick i stöpet

Var iväg en sväng inne i stan idag. Fick för mig att jag skulle ha tag i ett signerat ex av Kat Von D's "The tattoo chronicles". Väl där sprang jag fram och tillbaka i kön några gånger, min förvirring och deras (ja jag tänker minsann skylla på dem) oförmåga att skylta och informera ordentligt gjorde att jag inte fick klart för mig om man skulle köpa boken innan man kom fram till signeringen eller ens Var man skulle köpa den. 
Till slut gav jag upp. Insåg att kön var minst en timme lång och Lily började redan trycka på min överfyllda blåsa. "/ 
Hade varit kul att få ha en signerad bok i sin hylla, som jag dessutom fixat själv, men tja... Jag gillar Kat Von D men är inget överdrivet stort fan, så jag valde att skippa en eventuell urinvägsinfektion/på-pinkning fram boken.

Efter att ha smitit in på toan på Waynes Coffee blev till att ta tåget bort till slussen och vandra upp längs götgatan istället :)
Fick köpt en rikigt bra väggalmanacka för nästa år. Hade tänkt köpa den där familjealmanackan genom jultidningarna men den här hade samma funktioner med att man har individuella fält för alla i familjen, samt att jag/vi själv kan få dekorera den lite. Tänkte sätta mig och kladda lite på Januari sen :)



Har sedan jag kom hem hunnit ta en überskönt varmt bad, se en Beck-film, förbereda för testningen inför årets hemmagjorda julgodis (receptet verkar än så länge inge vidare så det var nog tur att jag bestämde mig för att för en gångs skull testa) Och slå in några fler paket till Andreas hihihi.

Jag åker ju ner till Skåne den 20:e december och tänkte att det skulle vara lite kul med en liten paket-kalender (som jag f.ö. fyndade på Ellos) där det finns ett paket för varje dag jag e borta fram till julafton :) Har blivit tre än så länge. (orka fixa 24 st, fattar verkligen inte hur mamma lyckades komma på 24 små paket till brosan och mig under några år. ^^)

2 comments:

Anonym sa...

Oh var Kat D i Sthlm i Dag, cool

Fröken Fridh sa...

Ja det var lite roligt. Men jag orkade ju inte köa, och jag såg heller inte henne för det var en Massa folk i vägen så man fick sig inte ens en liten glimt ^^

Skicka en kommentar