tisdag 7 december 2010

Dag 08 – Min bästa vän

Jag har några vänner som jag anser som goda vänner, men bara en som jag ser som min absolut bästa vän.

Vi vet precis var vi har varandra, oavsett hur lång tid det går mellan att vi träffas eller pratas vid (vilket tyvärr inte blir lika ofta sedan vi inte bor i samma stad, eller ens samma län längre). Vi har många underbara upplevelser och minnen ihop och självklart några mindre underbara.
Vi har liknande värderingar och tankar om livet, men inte i allt. Och det behövs faktiskt inte. Man behöver inte tycka och tänka samma sak för att kunna umgås och uppskatta varandra, så länge e det finns respekt och förståelse, vilket det finns mellan oss. Vi kan diskutera saker där vi absolut inte håller med varandra utan att det blir sura miner, vilket tyvärr verkar vara ovanligt...
Något av det bästa som finns att göra med henne är att knäcka en öl eller en vinare en kväll och bara sitta och prata om allt mellan himmel och jord.
Hennes familj, djur och hem känns som en del av min familj och man känner sig alltid hemma och välkommen hos henne.
Vi har känt varandra sedan vi var 7 år, gick i samma klass hela grundskolan. Vår relation har kanske inte alltid varit den bästa, men trots att vi båda kan vara långsinta så kan vi be om ursäkt, förlåta varandra och gå vidare.

Jag är så otroligt glad och tacksam för att jag har henne i mitt liv och vet inte riktigt vad jag skulle gjort utan henne.

Love Ya Kakan/Cookie/Räkan/Kutter (försöker komma ihåg alla andra smeknamn jag har kommit på till dig ;) )

0 comments:

Skicka en kommentar