torsdag 20 januari 2011

Ryggont

Skulle egentligen skriva om den trelivga fikan jag var på igår med Hanna och hennes, snart 4 månaders solståle till son, Zeke.
Men tyvärr hade turen in till stockholm och fikan mindre trevliga konsekvenser. Ryggont!
Jag har så fruktansvärt ont i min svank idag.
Sitter just nu svagt lutad mot en spikmatta, och har gjort så i över en timme. Det gör så ont att tårana rinner, inte alls kul.
Jag hade planer för dagen, bland annat en sväng med dammsugaren och lite annat mer kul. Men det ser inte ut som att det blir något av de. Inte som det känns nu iaf.

Fick tips från Hanna igår om tens, och hon skickade en länk på facebook nu för en stund sen där man kunde hyra. 425 kr för ca 3 veckor innan bf och igenom hela förlossningen, + 25 kr per vecka om man vill hyra den längre än så. Dock sa Hanna att priserna var lite mindre än vad som stod på sidan.

Står att om man vill hyra dem innan vecka 37 så ska man ha talat med en sjukgymnast, läkare eller barnmorska. Ska till min barnmorska på onsdag. Orkar jag vänta med att prata med henne om det tills dess och sen beställa?


Idag vill jag ha choklad, kexchoklad. *sniff* Ska messa/ringa Andreas sen och be honom köpa hem till mig.

3 comments:

Wysteriia sa...

Svar: Något jag inte förstod var vilka Balsam som anses som bra till denna metod? Vilken typ av balsam är "godkända" liksom? Är det vilket Balsam som helst? :)

Dessi - Home and desire sa...

Åh, jag vet hur du känner... Ryggont har jag också drabbats av! Min läkare rekommenderade TENS, men jag kör på sjukgymnastik i första hand. I morgon börjar jag på gravidyoga! :)

Dessi - Home and desire sa...

Jag har kört övningarna jag fick i torsdags. Ingen märkbar skillnad... Vet inte om du har sett boken "Stark, glad, gravid"? Där finns också en hel del träning och tips för ryggont och så! Spana på ditt bibliotek! :)

Nej, jag bor lite utanför Helsingborg, 2,5 mil med andra ord, och gravidyogan går inne i stan. Får se, säkert användbart till förlossningen! :)

Skicka en kommentar