söndag 30 januari 2011

Miss i processen

Ibland så tvivlar jag på min egen förmåga. Hatar det! Ser mig själv som en bedragare, en lögnare som ljuger för mig själv, "hur kan du ens tro att du kan göra det här?".

Jag vet inte om jag alltid har varit så här, men har varit det länge.
Minns när jag gick textilutbildningen i gymnasiet och hade drömmar om att bli klädesdesigner, ett tu tre så fick jag för mig att jag tagit mig vatten över huvudet, att det omöjligt kunde vara något för mig.
Sökte t o m till en ny utbildning efter första året där. Sökte dock för sent och kom inte in så jag stannade kvar på min utbildning.
Jag är jätteglad att jag stannade kvar, trivdes skitbra och har lärt mig så otroligt mycket där, trots att mina drömmar som klädesdesigner smulades sönder och förmodligen enbart pga att jag själv tvivlade på min förmåga.

Tror att jag skulle behöva utveckla min kreativa process.
Jag har alltid haft så mycket kreativt inom mig, men ibland har det varit svårt att få ut. Jag begränsar mig själv, vågar på något vis inte ta ut svängarna. Blockerar mig själv.

....

Något slog mig just...
Något som jag lärde mig under mitt år på Malmö högskola och Produktdesign utbildningen.
Något som, när jag tänker efter, blev fullkomligt klart och tydligt under BRIO-projektet.
Bollplank.

0 comments:

Skicka en kommentar