söndag 16 januari 2011

Mysig gårdag

Träffade Mamma Majgren på stan igår. En sväng inne på Åsas leksaksfömedling, sen in på biblioteket och låna några barnböcker (för inspiration ;) ) och efter det en härlig fika på Jannis café. Milano stänger, eller rulle eller vad de nu hette, är helt klart en ny favorit! Mums!



Bestämde mig för att gå hem sen. Ringde Andreas för att höra om han ville komma och möta mig, det ville han. Tyvärr bidrog nog hempromenaden till att jag senare på kvällen och även idag har riktigt jäklans ont i svanken :( Det är värre än det har varit tidigare. Andreas undra i morse om det inte kunde vara foglossning, men borde jag inte känna på fler ställen än svanken då? 



Till kvällsmat gjorde vi Våfflor med milda's grädde och hallonsylt. Gooooddamn så gott!!! :D Har längtat efter våfflor länge nu. 



Andreas hade blivit inspirerad av mitt cernit-lerande, och efter att jag kollat på en massa tutorial-klipp på youtube, och bestämde sig för att göra en egen figur. Orko från He-man. ^^ Både min och Andreas favorit-karaktär från den serien. :D



Someone's happy! :D O har tydligen en nyfunnen talang för att skapa i lera ;) Han nämde något om att nästa projekt skulle bli att skapa alla figurerna från South Park.

0 comments:

Skicka en kommentar