fredag 19 november 2010

Smile and be happy

Tog till slut mod till mig igår och frågade.

Det var som jag hade haft på känn. Verksamheten har gått upp, men inom it-support och reperation, inte inom webbdesign. Vilket jag har märkt, det e ju jag som svarar i telefonen.
Dom vill Jättegärna har kvar mig, och jag vill Jättegärna vara kvar, men... Som det ser ut nu finns det ingen ekonomisk möjlighet för dem att anställa mig, dessutom finns det inget för mig att göra. Har ju blivit Mycket slösurfande de senaste två veckorna just p g a de.
Jag trivs verkligen som fisken i vattnet här och schysstare chef får man leta efter (med ljus och lykta!!), men finns det inget att göra så finns det inget att göra.

Dom har pratat om ett samarbete med ett annat företag och därigenom kan det tänkas komma en del uppdrag, som jag skulle kunna ta hand om, precis som kommande utskick som ska till kunde etc och vi det tillfällena kunde vi lösa projektanställning. Vilket känns jättebra och skönt. Det är sådana saker som jag även skulle kunna göra när jag är mammaledig. Klämma in lite jobb här och där när hon sover. Extra pengar är Alltid välkommet!

Dessutom hade han lovat mig en grej sedan tidigare som kommer vara hur bra som helst! Vi pratade även om det igår och han sa att fastän jag inte var kvar så skulle det fixas. Känns skitskönt! Fatta vilken chef liksom.

Min sista dag är på måndag och i helgen ska det Bakas! Hmm lite rulltårta, har nog aldrig gjort rulltårta eller ja kanske en gång i tidigare tonåren med hjälp av mamma, men ska bli kul (o gott) och sen blir det väl kanske något till. Vi får se helt enkelt.


Men missförstå mig rätt, det känns piss! Riktigt Piss! Men samtidigt var det något jag känt på mig och det känns ändå inte som att allt hopp är ute. Nu håller vi tummarna för att Andreas får ett gott besked nu snart.
Vill man så går de, och det är ju inte som att vi verkligen sitter på pottkanten och inte kommer att överleva. Så det är ingen mening i att gräva ner sig, det gör bara saken ännu värre.
Jag föredrar att Kämpa framför att Ge Upp!

Imorgon blir det en tripp till Ikea och så ska vi försöka forsla hem en 200x160 bäddmadrass på bussen och tågen hahaha. Mitt 6:e sinne säger mig att vi kommer stöta på många sura miner imorgon, framför allt från busschaufförer ^^  Just Smile and Be Happy! ;D

2 comments:

Linda sa...

Tråkigt att du inte kan vara kvar. Hoppas det blir jobb på det där andra företaget och att det löser sig.

Fröken Fridh sa...

Tack Linda. Ja vi håller tummarna här hemma :)

Skicka en kommentar