tisdag 16 november 2010

No Poo

Har försökt med No Poo i ungefär ett år nu. Läs mer om det på lockig.se
Har testat massa olika balsam, i början så går det bra, håret ser helt underbart ut. Men sen så segar de. Håret blir trist o flottigt, hårbotten ska vi bara inte tala om.

Men nu har jag börjat med något som jag inte gjort tidigare. Skölja med äppelcidervinäger.
Jepp de e sant. ^^
Kör igenom håret med balsam, massera ordentligt, skölj ordentligt och skölj/dopa sedan håret i utspädd äppelcidervinäger, som även den ska sköljas bort ordentligt.

Har inte hunnit göra det så många gånger, men körde i går kväll iaf. Idag ser mitt hår jättefint ut, lockigt som tusan. :D
Dock har jag lite känningar i hårbotten. Hmm.. sköljer jag verkligen bort allt ordentligt? Eller behöver jag testa ett nytt balsam? Igen.... "/
Well well... jag tänker inte ge mig!

0 comments:

Skicka en kommentar