tisdag 16 november 2010

Men kaffe e sååå gott juuue

Gick precis o hämtade min andra chocoffe för dagen. Ja en andra o klockan e ju halv 2, inte så farligt dessutom har jag galen huvudvärk lite koffein kan man väl få i sig (tillsammans med allt vatten o alvedonen).
Just när jag tryckte på knappen, ja vi har en automat här på jobb, så slog det mig.

Jag drack inget kaffe över huvudtaget igår och jag sov som en liten gris i natt (trots Elvis-rumpbesvär) natten där innan sov jag däremot inget vidare o då hade jag nog fått i mig tre koppar under dagen. eller ja 2,5 iaf.
Hmmm... coincidence? I think Noooo-oot.

Vet att man inte bör dricka mer än 2 koppar kaffe om dagen när man är gravid. Och jag har dragit ner, Mycket t o m. I början drack jag nada, knappt te heller... (för jag fick för mig att det var det som gjorde mig dålig i magen, men det visa sig vara pizzan).
Nu dricker jag max 3 koppar i veckan, plus några chocoffe på jobb, som visserligen e hälften kaffe hälften choklad.
Som van kaffe-drickare, som med lätthet kunde klämma i sig minst en kanna om dagen tidigare, så tänker man inte på att några månaders uppehåll kan innebära att en liten kopp förmycket kan totalt fucka upp en sömn.

*muttrar litta*

Mmm denna koppen chocoffe också sen inga fler denna veckan... oj undra om jag kan hålla de!
En kopp morgonkaffe på helgen går ju inte att undvika! Särskilt inte som att Andreas köpte hem två paket Zoégas Julkaffe igår...


0 comments:

Skicka en kommentar