tisdag 30 november 2010

Dag 01 – Detta är jag

Jenny Marie Fridh, tidigare Jönsson men tog min mormors flicknamn för några år sen. Jag är en 27 årig skåning, snart 28, som bor tillsammans med min underbara fästman i natursköna Nynäshamn tillsammans med våra 4 katter sedan i mars i år.


Jag är envis, lite smågrinig ibland.
Jag är en såndär som aldrig är nöjd med mig själv, men den senaste tiden så har jag försökt minska mina krav på mig själv och inte trycka ner mig själv när saker och ting inte går/blir/ser ut som jag vill att det ska göra.
Har försökt lägga allt negativit tänkande bakom mig. Jag är klar med den biten liksom. Det hjälper mig inte att gräva ner sig i diverse saker, eller ens att skrika och sura för att jag tappade ett glas i golvet, eller vad de nu kan vara. Det gör bara att det blir jobbigare och svårare för mig, det påverkar min självbild och dessutom påverkar det min omgivning negativt.

Jag är konflikträdd. Har nog alltid varit de, jag är rädd för att jag ska göra eller säga något som göra att personen inte kommer förlåta mig och därmed försvinna från mig/tycka illa om mig.

Jag tycker att det små sakerna i livet är viktigare än de större. Lite sådär att det är tanken som räknas, men då ska det verkligen vara en Tanke.

Jag tycker om det andliga och spirituella. Har länge haft ett stort intresse för wicca, völva-kunskaper och häxkraft, tror att det är det som har hjälpt mig bli så lugn och att ta det lite jobbigare stunderna med en nypa salt. Gick en kurs hos en underbar människa från Höör för några år sedan, Eta Christensson. Lärde mig så otroligt mycket om mig själv då, nu håller hon dock i lite andra kurser men misstänker att tyngdpunkten ligger på de samma. Angående spöken och sådant... hmm jag har svårt att tror på det, det går inte att greppa och förklara och därför kan jag inte riktigt tror på det. Men, jag har sett spöken, eller vad de nu var, vid två olika tillfällen. Jag vet det låter konstigt, jag vill tror på de har ju sett men kan ändå inte riktigt tro på det.

Älskar djur! Hittills har jag hunnit med; 1 mus, 10 ödlor, 2 kaniner, 6 katter, 2 råttor och ett gäng fiskar. (Jösses!) Nu har vi dock bara 4 katter. Jag hade två och Andreas hade två. Vill Jäääättegärna ha hund senare. Men som sagt var senare. Hade gärna bott ute på en gård någonstans med alla mysdjur och underbara naturen tillsammans med våran skock ungar ^^ hihihi

Jag älskar att träna. Dock har jag kommit av mig helt nu. Men när jag fastnar så fastnar jag verkligen. Blir helt nitisk, tränar som en tok, Alltid samma tider samma dagar Oavsett och det påverkar kosten också. Märker hur bra jag mår när jag väl tränar, men kommer jag av mig så blir jag värsta soffpotatisen... "/ Har blivit en del olika saker genom åren, allt från dans, simning till kempo (kampsport) och gymma, helt hooked on Body Combat (nu e jag dock alldeles för rund och otränad för att klara ett combat-pass, hade typ dött under uppvärmningen ^^ ). Får försöka ta igen det sen när Lily är tillräckligt gammal för att klara sig utan mig under några timmar.

Älskar att vara kreativ! Älskar de! Finns så många olika vis att släppa loss sin kreativitet på. Måla, sy (gick textil i gymnasiet), virkar, pilla med cernitlera, hemsidor (precis avsluta en utbildning inom media o teknik), photoeditering, rita, illustreringar, klippa klistra, fixa hemma, laga mat osv osv osv. :D


Får nog stoppa där, skulle kunna hålla på i evigheter och berätta om mig och känns som att det blivit rätt långt redan som de e ;)
Men som ni vet... "det kommer mera..."

1 comments:

fröken kök sa...

JA ATT GÖRA EGEN ADVENTS LJUSFAT E SUPER KUL.. BLIR EGET DÅ..JAG HAR FÖRESTEN TIPS PÅ MIN BLOGG NU HUR MAN KAN GÖRA ENKLA EGNA LJUS MED ALLA DE ATTANS LJUSSTUMPARNA MAN SAMLAT PÅ SIG I SINA DAR

Skicka en kommentar