söndag 19 september 2010

Svamplycka!



Var ute på en härlig promenix i skogen med mamma Majgren och Maria (min svägerska).
Har inte varit ute i skogen o letat svamp på år och dar och ja gissa om jag hitta svamp!
Mina allra första kantareller t o m. :D Underbart! Och sen massa trattisar och taggsvamp.

Close up på undersidan av en taggsvamp. :P

Förvälde all svamp sen när jag kommit hem och rensat dem. Med kantarellerna så längde vi sen i lite creme fraiche och salt o peppar och hade på vars en macka. Goooddaaaamn vad gott!!! :D

Yum yum yum

Ev ska vi ut igen om någon vecka om solen vill visa sig framme förstås.

Men gissa om jag e trött nu. Puuuh... Zzzzz Zzzzz.. Kommer sova gottit i natt :)
(gu vad segt och drygt att rensa all den där trattissamlingen)


5 comments:

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer sa...

gud vad gott!

britta sa...

Jag hoppas att du var noga när du rensade trattarna, man får aldrig slarva med dem. Det kommer ett paket med posten de närmaste dagarna som jag vet att ni får glädje av.
kram
mamma

Wysteriia sa...

Svar: Klart det var hjärtat på bilden ;)

Wysteriia sa...

Tack för hjälpen :D Uppskattas massor!! :D

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Åh, jag vill också plocka kantareller. Ser jätte gott ut!

Skicka en kommentar