måndag 6 september 2010

Öra-pöra

Usch!
Jag har haft ont i örat i ungefär en veckas tid nu. Gjort riktigt riktigt ont.

Fick först för mig att det var pga att jag var spänd i axlen, har varit spänd som en fiolsträng "/
Nu i helgen blev det värre, Konstant lock och kunde inte bita ihop käken ordentligt. Höll på att lipa ögonen ur mig när jag i ett glömskt ögonblick tog en tugga av en macka. AJ!

Fick för mig att det kanske var en vaxpropp eller nåt. Gick ner till stan med Lupusen och in o handla Revaxör, o hem o testa. Nepp, ingenting. Ingen jäkla skillnad.
Ringde vårdcentralen och hörde mig för - Revaxör över natten och kom sen in på morgonen.
Snacka om att nacken kände av att jag envist låg med huvudet på ena sidan hela natten för att inte få revaxör över hela sängen (som för övrig, mycket underligt nog, luktar typ påskliljor ^^).

Efter ca 1,5 timmes vistelse på vårdcentralen fick jag reda på att jag hade öroninfektion och behövde både nässpray och örondroppar. Suck...

615,5o kronor fattigare, nu hoppas jag verkligen att detta hjälper och att smärtan (och locket) går över snart. Hugger ju till som f------een emellanåt. :(

0 comments:

Skicka en kommentar