fredag 1 april 2011

Finns det ett försäkringsbolag som inte diskriminerar?

Finns det ett försäkringsbolag som inte diskriminerar?

Jag har alla mina försäkringar hos länsförsäkringar, men efter vad som har uppdagats den senaste tiden är jag inte så säker på att jag vill stödja dem och ha mina försäkringar hos dem längre.
Jag syftar så klart på den lesbiska kvinnan som inte fick någon utbetalning efter att hon blivit misshandlad efter en offentlig kärlekshandling. Hon ska nu få de pengar hon har rätt till, men det är ju endast efter medias påtryckningar, och den påstådda ursäkten från länsförsäkringar ska inte heller ha infunnit sig.

Detta är ju tydligen inte heller länsförsäkringars första diskriminering. För några år sedan så var de en kvinna som inte fick någon ersättning då hon blivit misshandlad av ett gäng nazister, anledningen till utebliven ersättning - hon var svart.

Nej något sådant vill inte jag stödja.
Kanske ska kolla upp hur historiken ser ut hos Trygg Hansa istället, vi har ju nu en bilstolsförsäkring där (och det är rätt skönt att ha allt samlat).

1 comments:

Josefine sa...

Sv: Tänker på de som är runt hos vänner och bekanta varenda eviga dag och sen klagar på att de inte har tid för sina barn.

Skicka en kommentar