onsdag 6 april 2011

Blaaarrrgh jooordgubbaaar

Var så galet sugen på jordgubbspaj igår. (åååhååhååå blev det nu igen bara för de).
Men tja, har inga jordgubbar hemma och heller ingen lust att ta mig bort till coop och handla..

Men så påminner min moster mig om att man får inte äta jordgubbar när man ammar. Ja visst tusan! Attsingen också!
Det betyder ju att:
1. Om jag ska äta jordgubbspaj så måste jag göra det snart, typ nu! För lilltrollet kan ju som sagt var komma vilken minut som helst nu.
2. Det blir inga jordgubbar för mig till midsommar. :O


Jag är egentligen ingen jättestor jordgubbsfantast, men ibland får jag mina sug och absolut till midsommar. Ja jisses jordgubbarna som vi åt hemma hos mamma och pappa förra midsommar var ju såååå gudomligt goda *torkar bort lite drägel*


En fundering. Gäller det verkligen alla former av jordgubbar?
Menar, jordgubbssylt? Uppvärmda jordgubbar (kan jag äta den där pajen iaf)? Frysta jordgubbar? Jordgubbsglass? Eller gäller det bara färska jordgubbar? :P


Härlig bild från förra årets underbara midsommar-gubbar *slurp*

3 comments:

Therese sa...

Visste inte att man inte FICK äta jordgubbar. Vet dock att vissa barn kan få ont i magen eller reagerat lite av att mamman ätit vissa saker. Ella blev alldeles prickig de första månaderna om jag ätit choklad =)
Men det är det enda som jag tänkte på innan jag åt. Annars har jag tryckt i mig det mesta =)

Fröken Fridh sa...

Jag har hört det från så många olika personer så jag bara antog att man inte "fick". Men kollade nu i foldern jag fick från barnmorskan och där står minsann ingenting om jordgubbar, inte ens att det kan ge dem magont.
Så kan kanske unna mig några sen iaf då ;)

Ansibecki sa...

Jag åt massvis av jordgubbar och alla möjliga bär när jag ammade. Det man kan tänka på är väl att vara uppmärksam på ifall bebisen får utslag eller ont i magen och ifall man kan sammankoppla det med t.ex. jordgubbarna. Nu är jag ju ingen expert men jag tror nog du kan ta en jordgubbe eller två till midsommar... :)
Fin blogg förresten. Hoppas bebis kommer snart. Eller kanske har den redan kommit nu? :)

Skicka en kommentar