tisdag 17 maj 2011

Jag har duschat!

Jag har lyckats duscha nu medan Andreas inte är hemma!
Och inte bara en skutt in skutt ut dusch, utan jag fick till och med tvättat håret! :D
Lily sov nämligen som en stock. ;) Jag gick på toa o kände "äh fan jag måste verkligen duscha!"
Sagt och gjort.
Förbered allt jag kunde, drog fram Lily i vagnen och ställde så nära duschen som möjligt och så höll jag ett öga på den lilla sovande kotten hela tiden. Ååååh så underbart det var! Känner mig så härligt fräsch nu, och lilltossan sover fortfarande. Sweet!

Dock tror jag att jag hittade en fästing på mig när jag stod där i duschen. Iiiik! 
Tyvärr är den på ett knepigt ställe så jag kan inte se ordentligt och är inte riktigt 100 på att det verkligen är en fästing. Men är iaf 98% säker, usch och fy! Hatar fästingar! Under mina 27 år i skåne (o blekinge) fick jag en enda ynka fästing! Nu sen jag flytta hit i mars förra året har jag redan fått 2(!!!). :( Kanske inte så mycket för en del, men för mig är det, usch, Jättemycket! 
Har messat Andreas och mer eller mindre tvingat honom till att kolla och ta den sen när han kommer hem från jobb vid halv 1 i natt. Själv är jag för rädd att inte få med hela så att huvudet sitter kvar, usch ryser av bara tanken, dessutom ser jag den inte så bra nu heller...

2 comments:

Anonym sa...

Grattis! Gud vad härligt. Jag har ännu inte lyckats med det konststycket. Toaden tvärvägrar att sova annanstans än i famnen.

Fröken Fridh sa...

Thank you! :d
Jobbigt värre, så är det oftast Lily med, men ibland Ibland går de :D

Skicka en kommentar