lördag 9 juli 2011

Dag 9: Dagens


Lily blir 3 månader idag och vi var hos mamma majgren och fika tillsammans med Andreas, hans syster och Lilys kusin. Jag tog några fina bilder på dem alla tillsammans och hade tänkt lägga upp de under detta temat. Men... 
När vi hade varit där en stund så gick jag bort till Ica som ligger några 100 meter bort, för att inhandla blöjor då det var billigare denna veckan och jag tidigare upptäckt att vi knappt hade några kvar. När jag kommer tillbaks finner jag Lily på bordet, ljudligt och nöjt smaskandes på en bit hounungsmelon :O 
Min första tanke var shit vad gör hon/dom!? Men hon tuggade/slörpade så nöjt i sig så jag lugnade mig direkt. 

Vi har ju funderat på BLW, dvs att hon själv i sin egen takt introduceras till och smakar ny mat, ordentlig mat i fast form o lagom greppvänliga bitar, inga puréer med andra ord. Så detta kan väl ses som hennes första steg i det. Denna bit höll hon iofs inte själv men trycker den iaf mot sig med nävarna (Andreas höll den framför henne). Men det dröjer nog ett tag innan vi testar nästa grej, rekommendationen för att börja med BLW är vid 6 månader, fastän hon verka gilla melon riktigt bra. Dom hade testat vattenmelon innan o den var hon inte alls förtjust i men houngsmelon vart gött. 

1 comments:

Anonym sa...

GRattis!

Vi har nu också köpt melon för att testa.

Skicka en kommentar