måndag 13 juni 2011

Henna't


Orkade inte hålla mig vaken till 3, eftersom hennan kom i håret så sent, så jag sov med det i. Gick riktigt bra, det kladdade och rann inte som de gjorde förra gången jag testade henna. Smeten blev inte för fast och den räckte absolut till hela håret, alldeles lagom :) Dock blev de inte den röda färg jag hade hoppats på. Undrar om dom gav Andreas fel henna-kaka, Lush caca marron istället för Lush caca rouge, för de ser mer kastanje-färgar ut istället för härligt knallröd. Men, jag tycker om den :)

Missade ju så klart förre bild, men här kommer iaf en efter bild. ;P

2 comments:

Susanne Löfgren sa...

Hej! Jag hittade hit när jag googlade på Henna, vet inte om den här bloggen är aktiv nu, men ställer min fråga å ser! :) Jag är sugen att prova hennafärgning då jag inte vill ha mer kemikalier i mitt hår, dels för att varken hår eller hårbotten mår bra av det, å sen är det inte snällt mot naturen. Min frisör säger att den slutgiltiga färgen inte blir bra med henna, men ditt hår ser ju hur fint som helst ut! =)

Mvh Susanne

Fröken Fridh sa...

Hej! Nej denna bloggen är inte aktiv längre (men jag ser tydligen fortfarande om någon kommenterar), har flyttat över till http://frokenfridhs.wordpress.com/, som egentligen ligger lite vilande den med.

Det beror ju på vilken henna man använder. Jag köpte en för flera år sen från indiska och det blev inte det minsta bra.
Den hennan här är köpt på Lush och det blev mycket bättre.
Den måste sitta i länge ju, över natten och med en påse över håret och handduk på kudden för att man inte ska ha färg över allt. Men den blev ändå bra. Dock inte så röd och skarp som jag hade hoppats, men misstänker att sambon fick fatt i fel färg. ;)

Finns något som heter Jamila henna och Yemeni henna. Jag har inte testat nån av dem själv men hört att de ska vara bra, fin färg och skön känsla på håret. Hade tänkt beställa från helenashenna. se men ser nu att den inte verkar finnas längre. "/

Vet inte om du fick svar på din fråga, men annars får du höra av dig igen :)

//Jenny

Skicka en kommentar