måndag 26 juli 2010

Shepherd's Pie! :D

Idag blev det Shepherd's Pie. Goooooddamn vad gott! Första gången jag gjort det och jag kan lova att det är verkligen inte sista gången heller ;) Det här kommer bli en stående rätt hos oss!



Jenny's Shepherd's Pie

1 stor lök
frysta ärtor
1 burk skivade champinjoner + skyn från burken
400 g fläskfärs
4 port. potatismos
ca 0,5 dl ketchup
0,5 - 1 msk soja
salt
peppar
chilipulver

Hacka löken och fräs upp den tillsammans med lika mängd frysta ärtor, tillsätt champinjonerna fräs på och häll över från stekpannan.
Fräs fläskfärsen tills den får lagom färg och häll sedan i grönsakerna igen.
Blanda i ketchupen och soja och sedan "svampskyn". Smaka av med salt och peppar och lite chilipulver.
Häll över i en ugnsfastform.
Fixa potatismoset, jag "fuskade" och använde pulvermos (Lidl's är supergod) och lägg den sedan över färsblandningen.
Grädda i ugnen på 225 ca 15 min, eller ev tills moset får en gyllene yta.

Njut tillsammans med isbergssallad!
Gooooddamn säger jag bara!!


Såhär gott tyckte Lupusen att det var ;)

0 comments:

Skicka en kommentar