fredag 16 juli 2010

Bilventiler och piggelin


Var iväg en sväng nere i stan. Tänkte att det var lika bra att cykla bort till Shell och pumpa cykel, jag har bilventiler på mina cykel så det funkar inte med vanlig pump.

Jag verkligen Avskyr den där jäklans pumpen dom har på shell! En såndär stor grej som verkligen inte kommer överrens med mig. En gång har jag fått den att funka nästan direkt. I dag var inte den gången.
Det blev en riktigt svettig dust med denna helvetes makapär! Första däcket gick väl hyfsat smärtfritt, men nästa.. grraaaaah!! Nä! Vet inte hur länge jag stod där, svetten rann och jag svor. Fick reda på att det fanns en pump på OKQ8 också (bara några 100 meter bort), old fashion pump.
Jag gav upp helvetspumpen och traskade bort till OKQ8 med cykeln.
Jepp, dom hade dom där inte så flashiga pumparna som man lyfter iväg. I LOVE!!! Dom var helt underbara och inte alls så struliga!
Det blir OKQ8 och "lyftpumpar" i fortsättningen för min del.
Kan ju tillägga att jag var inne och frågade på Shell en gång för att få hjälp med pumpningen, men dom var inte särskilt hjälpsamma... "/


På vägen hem var jag galet törstig och sjukt sugen på något kallt.
Cyklade förbi Nickastabadet och passade på att smita inom kiosken där och köpa mig en helt Uuuunderbar Piggelin!
Oooh vad jag älskar Piggelin!
Ska nog hålla ögonen öppna efter erbjudande på Piggelin Storpack :P :D

2 comments:

Josefine sa...

Piggelin är ju hur god som helst.

Sv: Men vad konstigt, är det via bloglovin? Vet du om det är ordnat isf?

Ibland strular min bloglovin på en tjejs blogg och jag kan aldrig gå in på den och därifrån klicka mig vidare som vanligt. Skitskumt. :/

Josefine sa...

Sv: Ja adressen till mitt feed är: http://daggdroppe.se/index.php/feed/

Kan det vara så att du missat att jag bytt adress för ett tag sedan? Från hatchepzut.com till daggdroppe.se?
Skulle ju kunna vara en anledning

Hehe ja du får väll sätta igång och kladda du med. ;)

Skicka en kommentar