onsdag 24 februari 2010

Ulrika Rudqvist - Föreläsning

Precis hemkommen från en föreläsning på AcadeMedia med Ulrika Rudqvist.
Mycket som var tänktvärt, bland annat tog hon upp vikten av social medier i marknadsföringssammanhang, så väl personlig marknadsföring som företags marknadsföring. Men även hur man lätt kan hålla sig uppdaterad med hjälp av sociala medier, se twitter, vikten av att hålla sig uppdaterad och i framkant.
Hon tog även upp att man verkligen ska sikta in sig på ett område och bli bäst på det, istället för att som många gör; försöka vara bra på mycket.

Jag ställer mig lite tveksam till det där sista. Visst ser vikten av att vara väl insatt i ett område och verkligen kunna det, Absolut. Men jag tror inte att man ska lämna närliggande områden helt för det, utan att man fortfarande ska ha koll på dem och känna till dem, bra också.

Jag har fastnat väldigt mycket för php och känner hur lycklig jag blir varje gång jag finner en ny användbar funktion som det döljer (det är kärlek för mig:) ). Däremot tänker jag inte låta bli att hålla mig något sånär uppdaterad med css, javascript (går iofs lite hand i hand) flash etc bara för det. Känns som det blir lite till att låsa sig annars.
Har jag fel?

Hur som haver. Föreläsning var intressant och gav mig lite att tänka på.

2 comments:

Unknown sa...

Nej, du har givetvis en poäng i det där, jag överdrev nog lite, men det var mest för att markera hur bra det är att specialisera sig. Tack annars för de fina orden!

Fröken Fridh sa...

Point taken :)
Ja det var en riktigt givande och inspirerande föreläsning. Glad att jag gick på den :)

Skicka en kommentar