fredag 19 februari 2010

nr 362 Öga (28 av 365)


Jag har aldrig varit en hejjare på att sminka mig. Men jag tycker det är riktigt kul och försöker mig på att testa lite olika sminkningar ibland. Den senaste tiden har det blivit mer och mer och följer t o m några smink-kanaler på youtube. Och fick ett presentkort på en sminkkonsultion hos make-up store av mamma o pappa när jag fyllde år :D (ringde och bokade tid igår så jag ska dit nästa fredag).

Idag Försökte jag på mig att för en gångs skull få ögonskuggan jämn, istället för flammig som den oftast blir högst upp på mitt ögonlock. Nepp... lyckades inte denna gången heller (hoppas på bra tips nästa fredag.) Men det resulterade iaf i en ögonbild :P hihi... och jag märker att jag börjar bli lite stadigare på handen när det kommer till att ta på flytande eyeliner (Yeay!)

4 comments:

Maria Berg sa...

Vackert sminkat öga, jag borde nog lära mig det också jag har sminkat mig på samma sätt i 20 år... MB

Fröken Fridh sa...

Tack :)
Ja det blir väl lätt så att man fastnar i samma spår.
Själv kör jag nästan alltid på samma vis, bara olika kulörer, blir också lite tradigt.
Men ta en kväll när du inte har något annat planerat och pröva en ny sminkning. Riktigt kul, och man kan upptäcka nya sidor hos sig själv :d
/Jenny

Sara sa...

Tjusigt! Jag får väl ta o handla dedär ögonskuggorna jag pratat om...^^

Fröken Fridh sa...

hehehe ja det tycker jag :P
Jag ska fixa lite sånt när jag e på make up store, sen ska jag nog få tag på några MAC ögonskuggor, dom ska tydligen vara bland de bästa. :)

Skicka en kommentar