fredag 11 juni 2010

Eslöv brinner

Suck. Igen!?
Nu har en fritidsgård vid ekenässkolan och hela jävla norrevångshallen bränts ner på bara några dagar!
Minns att det vid denna tiden förra året var någon som härjade runt en natt och brände ner ett skjul vid en skola, ekenäs matsal, Våfflan (Trollsjögården) i trollsjön och en bil.
Säkerligen samma jävla pyroman.
Blir så jävlans arg!
Må hända att jag inte bor kvar i Eslöv längre, men det gör ändå att jag känner mig orolig o otrygg. Min familj bor där, har släktingar och vänner som bor där.

Såg att det diskuterades rätt vilt på skånskans sida, många som beskyller ungdomar och framför allt pojkar. Får nog erkänna att det var min första tanke med. Men pyromanen som härjade i Landskrona för några år sen visade sig vara en ung tjej.
Skulle lika gärna kunna vara en äldre kvinna som en ung kille liksom.
Förmodligen flera stycken, gissar på att det krävs en hel del för att få hela norrevångshallen i brand o brinna ner.
Dessutom alla bränderna under en och samma natt förra året.
Vill inte en pyroman beundra sitt verk? Hur skulle h*n hinna med de om det bara var en?

Hoppas dom får fast jävlarna!

1 comments:

Susanne sa...

Jo, hoppas kan man ju. Att man får fast dem. Kanske nu när det finns en belöning på 50 000 kr för den som ger ett tips som gör att man får tag på den/de skyldiga.

Hmm, det var faktiskt hela två år sedan de andra bränderna du nämner. Jag var ute och fotograferade resterna i maj 2008. Bilderna finns på min blogg. Bilen stod på min gata.

Skicka en kommentar