söndag 20 december 2009

Godisbak i helgen


Igår var det varit fullrulle hela dagen känns det som.
Bland annat tog jag en sväng bort till Willys för att sedan kunna och baka årets julgodis. Har alltid med mig julgodis till mamma, pappa och brosan på julen, och imorgon ska jag ju hem dit och käka julmat och byta klappar :) (I år blir det dessutom julgott med till mamma Majgren, syster Majgren, dotter Majgren och syster Majgrens pojkvän, men det kommer senare :P)

I år blev det Rocky Road Fugde. Recept hittas här. Av någon anledning fick jag för mig att jag skulle slänga i lite extra saker i smeten, så där hamnade några delade geléhallon också ^^




Tro det eller ej, men jag har faktiskt inte smakat ännu. Nää inte det färdiga godiset iaf, smeten dock... Den har mina smaklökar fått dansa sig galna över, så klart ;)





Vilket snöväder det har varit. Jösses! Såg att jag hade ett litet Idun-monster som tittade ut genom fönstret. På bilden ser man tom hur kallt det är. Kanske inte såååå kallt, men ändå :P




Detta fick jag se när jag gjorde som Idun och tjickade ut mellan persiennerna. Så mysigt. :) hihi ja jobbigt för bilägaren, särskilt som att det är Ännu värre nu på morgonen. Men ändå Mysigt.

Nu vankas det frukost o sen ska jag samla ihop mig och åka mot Eslöv. Har gått och längtat efter mammas Jansson i 2 veckor nu :P



0 comments:

Skicka en kommentar