torsdag 22 juli 2010

AMS

Var på arbetsförmedlingen igen idag. Måste bara säga att arbetsförmedlingen här är riktigt bra! Fick en mycket trevlig och hjälpsam handledare idag. :D

Hon bokade in mig på ett informationsmöte om jobbcoacher.
Jobbcoacher... jag har inte riktigt fått klart för mig vad dom gör men när hon nämde dem så tänkte jag att det kunde ju faktiskt inte vara fel att åtminstonde gå på ett möte och få reda på exakt vad dom kan hjälpa en med :) Tror nog att det kunde vara något för mig. Man kan få antingen få en jobbcoach från ams eller från nåt annat ställe (acedemedia o metrojobb t ex), får se hur det blir.

Möte igen den 2 augusti kl 13.00 med andra ord (samma tid som Stickeriet har sin invigning, får knalla dit efter mötet).

Man kan få komma ut på praktik direkt. Velar lite... Vill ju Jobba! inte praktisera med minimal ersättning... Men jag ska ändå ringa SP imorgon o höra vad dom säger. Kan dom garantera mig jobb efter så är det absolut intressant.
Kan dom inte så... hmm.. jaa, jag vet inte. Är jag där så håller jag verkligen igång mina kunskaper och blir kanske lite säkrare i mitt arbetande inom webb o grafisk design, men samtidigt mindre tid till att leta och söka jobb.
Finns det absolut ingen chans till jobb där sen så blir det inget.


Ja... usch, jobbigt. Jag hittade iaf 18 jobb idag när jag väntade på att komma in till handledaren. Gick igenom alla dem innan, några är jag väl kvalificerad för och tänker Absolut söka! :D Några är jag halvt kval. för och känner mig lite osäker på, men ska nog söka dem iaf, mest för att ha skickat iväg en massa ansökningar. Och slutligen är där några som jag saknar alldeles för mycker för att kunna söka dem utan att känna mig som en 7-åring som försöker träna med 18-åringarnas handbollslag, eller nåt...

Ångest!
Men håller tummar och tår nu.

0 comments:

Skicka en kommentar