söndag 6 juni 2010

Congo Bars

Ja dom blev faktiskt goda trots allt, o ännu godare dagen efter. Nybakad så hade dom varit underbara med vispgrädde till, Lupusen håller med.
Och dom blev uppskattade på "jobb" osså. :)
Men nästa gång blir det med Ljus muscuvado socker iaf.



Jag använde ju Mörk muscuvado så därför är min kaka en smula mörkare.

Här kommer receptet:

Congo Bars

6,5 dl vetemjöl
2,5 msk bakpulver
0,5 tsk salt
1,75 dl rumstempurerat smör
450g muscuvado socker (farinsocker funkar också)
3 ägg
1 tsk vaniljsocker
300g mörk choklad (grovt hackad)
100g pecannötter (grovt hackade)

Sätt ugnen på 175 grader.
Sikta mjöl, bakpulver och salt i en bunke. Ställ åt sidan.
Blanda ihop smör och socker, i en stor bunke, för hand tills smöret är helt upptaget av sockret.
Tillsätt äggen, ett i taget, rör väl.
Tillsätt vaniljsocker, choklad och nötter, blanda ordentligt och rör sedan i mjölblandningen, lite i taget.
Lägg ett bakplåtspapper i en ugnsfastform, 30 x 20 cm, och bre ut den tjocka smeten. Se till att det är jämt fördelat.
30-45 min i ugnen, beroende på ugn, eller tills den får en gyllene färg.
Tänk på att kakan sätter sig lite efter att den har svalnat och inte kommer att vara lika kladdig som när den togs ut. Så... Don't over Bake!


Yum yum *låter som gremlins* ^^

4 comments:

Sara sa...

GAAAAAAAAAAAAH! Vad SJUKT gott det lät!!!!!!!!!!!!!!!

Fröken Fridh sa...

tror mig, de e de!! ;D

Anonym sa...

Åååååh, det ser SUPERGOTT ut! Tack för receptet - detta ska testas. :)

Och tack för kommentarerna på mina bilder!

Fröken Fridh sa...

Hihihi det gör du rätt i ;D

:)

Skicka en kommentar